|
| | V.Sınıflar | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Lyonelina Mullendore ☼ Tılsım Profesörü ☼
Mesaj Sayısı : 278 Doğum tarihi : 30/08/92 Yaş : 31 Sihirsel Soy : Safkan Kayıt tarihi : 02/07/09
Bilgiler Quidditch Mevkiî: Rpg Puanı: (100/100) Düello Gücü: (0/0)
| Konu: V.Sınıflar Cuma Tem. 24, 2009 7:57 pm | |
| Konu: Nümeroloji ~ Profesör derse girer. Eski bilgileri yoklar. ~ Aritmansi tanımı yapılır. Nümeroloji bilgilerinin gelecek veya gizli şeyler hakkında bilgi edinmeye yönelik olarak kullanılmasıyla ilgili alana ise aritmansi adı verilir. ~ Nümeroloji tanımı yapılır. Nümeroloji Okültizm’in bir dalı olup, evrenin sayısal bir kurgu içerdiğini, evrendeki hiçbir şeyin rastlantıya dayanmadığını, her şeyin sayısal bir düzen içinde meydana geldiğini varsayar ve sayılarla ilgili çalışmalarla, evrendeki ve olaylardaki gizli yasa ve ilkeleri keşfetmeyi amaçlar. ~ İbranilerde Nümeroloji Harflere nümerik değerler verilerek harflerle sayıların ilişkilendirilmesi alanında en yoğun çalışmaları Kabalistlerin yapmışoldukları bilinmektedir. İbrani alfabesini kutsal alfabe olarak gören Kabalistlere göre İbrani alfabesinin 22 harften oluşması bir rastlantı değildir. Fenike alfabesi gibi, bu alfabenin de 22 harften oluşmasında eski Mısır'ın hermetik etkisi olduğu sanılmaktadır. ~ Araplarda Nümeroloji Aslında, Kabalistlerin 3 7 12 biçimindeki üç gruplu sistemi Yahudiler'e özgü değildir, eski Mısır, Fenike ve eski Etyopya'nın hiyeratik alfabe harflerinde ve Arap alfabesi harflerinde de uygulanmaktaydı. (Arap alfabesi de çok önceleri İbrani alfabesi harflerine denk düşen 22 harften oluşmaktaydı.) Harflere nümerik değerler vererek yapılan çalışmalar, İslam nümerolojisinde ebced hesabı ve cifr ilmi adıyla bilinir. ~ Soru : Sayıların seslerle eşleştirilmesi hangi toplum tarafından yapılmıştır? ~ Ödev : Ebced Hesabı Araştırması
Not: Bu ders sadece V.Sınıflariçindir. Bu yüzden sadece V.Sınıflar için ders açılmıştır. | |
| | | Jennifer Eloise Parker
Mesaj Sayısı : 285 Doğum tarihi : 17/12/93 Yaş : 30 Mücadele Tarafı : Yoldaş. Sihirsel Soy : Melez. Evcil Hayvanı : Jenny, Jen, Lois, Jenyse. Kayıt tarihi : 13/06/09
| Konu: Geri: V.Sınıflar Ptsi Tem. 27, 2009 1:54 pm | |
| Her zaman sahip olduğum uyuşukluğumla, sabahın sıkıcılığını üstümden atmaya çalışıyordum. Kütüphaneye doğru adımlarımı hızlandırdım. Belki de iksir dersinde öğrendiğim karışımın süresini uzatmak için bir şeyler yapabilirdim. Genelde çabuk korkan bir cadı değildim; ancak her gün geçtiğim bu koridorların kasvetli havası beni geriyor ve sinirimi bozuyordu. Korkmayacaktım, bunu yapmayacaktım. Meydan okurcasına adımlarımı yavaşlattım. Kütüphaneye ulaştığımda, saçma takıntım yüzünden bayağı bir vakit kaybetmişti. Elime bir iksir kitabı geçirdim ve karıştırmaya başladım. Konu istediğim bir şey olunca, herkesten daha azimli olduğumu biliyordum.
Kütüphanede geçirdiğim süre içerisinde kelime yerindeyse ' hiç bir şey' bulamamıştım. İksirin etkisi güzeldi, hakkında daha fazla bilgi olmalıydı. Bu çok mantıksızdı. Hakkında bu kadar az şey olması. Bakışlarım bir anda yasak bölgeye kaydı. Ne yapacağımı çok iyi biliyordum. Zihnim, bana saate bakmamı hatırlattı. İsteksiz hareketle kolumu kaldırdım, derse geç kalmıştım. Asamın bir hareketiyle tüm kitapları yerine koydum, kütüphane görevlisinin ne araştırdığımı anlayıp, profesörlere söylemesini istemiyordum. Zaten çok boşboğaz bir kadındı. Aritmansi kitaplarımın çantamda olduğundan emin olduktan sonra, o uyuz koridorlarda yürümeye başladım. Ders sıkıcıydı. Nümeroloji imiş. Ne işime yarayacaktı ki bu? Bir de sihir dünyasının bu işkenceyi sadece V. sınıflara lâyık görmesi ayrı bir meseleydi ki, bununla sinirimi bozmak istemiyordum. Profesör, derse girdiğinde öğrencilere soru sordu. Bu bir çeşit yoklama gibiydi, kimin iyi olup olmadığını anlamak için. Tanrı' ya şükrediyordum, beni kaldırmamıştı. Profesörün sesi derslikte yankılanmaya başladı. '' Nümeroloji bilgilerinin gelecek veya gizli şeyler hakkında bilgi edinmeye yönelik olarak kullanılmasıyla ilgili alana ise aritmansi adı verilir.'' Kitaptakinin aynısıydı. Profesöre bakmıyordu. Kitaptan söylediklerini takip ediyordu. '' Nümeroloji Okültizm’in bir dalı olup, evrenin sayısal bir kurgu içerdiğini, evrendeki hiçbir şeyin rastlantıya dayanmadığını, her şeyin sayısal bir düzen içinde meydana geldiğini varsayar ve sayılarla ilgili çalışmalarla, evrendeki ve olaylardaki gizli yasa ve ilkeleri keşfetmeyi amaçlar.'' Ne sıkıcı bir dersti bu? Bir süre kendimi dinlemeye zorladım ama başaramadım. En sonunda önümdeki parşömene bir şeyler karalamaya başladım. Değişik şekillerle Jennifer falan yazıyordum. Profesör, hâlâ bir şeyler söylüyordu. Yumuşak sesin açıkladığı kelimeleri kitaptakilerle eşleştirdim. İbranilerde Mümeroloji. Ders sonunda bitmişti. Profesör bir şeyler söyledikten sonra herkes kağıdına bir şeyler not almıştı. Yanımdakinin kağıdına baktım, ~ Soru : Sayıların seslerle eşleştirilmesi hangi toplum tarafından yapılmıştır? Ödev : Ebced Hesabı Araştırması. Aynısını ismimle dolu kağıda geçirdim. Şu parşömene bakan bir insan, bu nasıl bir egoistlik derdi herhâlde. Sırıtarak hızla sınıftan uzaklaştım. Kütüphanede yarım kalan işimi halletmem gerekiyordu. | |
| | | Sophia Widmore Ravenclaw V. Sınıf
Mesaj Sayısı : 1716 Doğum tarihi : 22/10/93 Yaş : 30 Sihirsel Soy : Safkan. Kayıt tarihi : 15/06/09
Bilgiler Quidditch Mevkiî: Takım Kaptanı & Kovalayıcı Rpg Puanı: (98/100) Düello Gücü: (0/0)
| Konu: Geri: V.Sınıflar Salı Ağus. 04, 2009 8:39 am | |
| " Hangi derse gireceğiz, Loalei? " " Ihm, kötü haber Madestie. Aritmansi ve geç kalmak üzereyiz. "
Hazırlıklarımı tamamlayıp, zindanlardan yukarı çıkmak beş dakikamı aldı. Aslında bu kadar hızlı olmayı planlamıyordum ama şartlar bunu gerektirdi. Bir derse daha geç kalırsam kesinlikle uyarı alacaktım çünkü. Gece ödevlerimi yapıyor olmaktan nefret ediyorum. Sabaha şiş gözlerle uyanıyordum. Bu konuda en hoşnut olmadığım şey olduğunu itiraf etmeliyim. Güzelliğime düşkün değilim ama bakımsız biri olarak görülmekten de hiç hoşlanmıyorum. Beşinci sınıf öğrencisiyim, ne de olsa artık. Dönemin bitmesine az bir zaman kaldığını hesaba katarsak altıncı sınıf bile olmuş olabilirim. İlginin üzerime toplanmasından nefret ederim. Şiş gözlerimde bunu sağladığından onlardan da nefret ediyorum. Hayat neden adil değil? diye sordum yine kendime. Neden insanlar hep karşılarındakileri yargılar bakışlar atıyor? diye yada. Ama cevabını bir türlü bulamadığım bu sorular kafamı yeterince karıştırıyordu. Bazen sadece haya aleminde yaşamanın ne güzel olduğunu fark ediyorum. Dalıp gitsek ve tüm istediklerimi görsek... Onu görmek bile beni rahatlatıyor. Bunun bilincindeyim. Geceleri yatarken bir konuya odaklanıyorum ve onu görüyorum rüyamda. Bu bir güç müydü? Koşuşturmam fayda sağlamıştı ve geç kalmamıştım. Ne kadar sevindiğimi yüzümdeki gevrek gülümsemeden herkes anlayabilirdi. Boş bir sıra bulup oturdum. Tabii ki yan sıraya da Madestie. Son zamanlarda ondan ayrılmıyordum. Geçirdiğim nöbetleri bilen tek kişi olmasının etken olduğunu sanıyordu ama ben onu gerçekten çok seviyordum. Onu bir kardeş olarak görüyordum. Bana şefkat gösteren, sımsıcak bir kalbi olan iyi bir arkadaş. Bir Slytherinliden bekleyemediğiniz kadar insandık hepimiz. Aslında dışarıdan nasıl göründüğümüz umrumuzda değildi. Biz hep böyle olacaktık. Profesör bizden az sonra derse girdi ve geçmişin tekrarını yaptı. Sanki daha önce bu dersi görüyormuşuz gibi, geçmişin tekrarını yapması komiğime gitmişti ve bir kaç dakika güldüm. Profesörün imalı bakışlarına aldırmadan güldüm. Çok zevkli geçiyordu ders benim adıma. Konu çok karışık olsa da ve bu tür derslerden zevk almasamda hoşnuttum bu gün. Sıkılmıyordum. Profesörün sorduğu sorunun cevabını ve ödevin konusunu parşömenime yazdım. Ödevi akşam bitirip sabaha masasına koyacaktım. Bu durumda yine sabahlayacaktım ama pek de umrum değildi artık. Alışmıştı bünyem. Fark ettiğim gibi tek kusur gözlerimdeki şişlikti.
- Spoiler:
Ödev: Ebced: Cümel, Cifr, Sayı sembolizmi. Ebced veya Ebûced, Arap alfabesindeki harflerin kolaylıkla hatırda kalması için düzenlenen bir hârf dizisi ile bu harf dizisinin her birine tekabül eden bir rakam değeri sistemi ve diziyi oluşturan sekiz kelimenin ilkinin adıdır. Harflerin her birine 1'den 1000'e kadar matematik değerler verilmiştir. Ebced hesabı Fars ve eski Türk edebiyatında tarih düşürmede de kullanılmıştır. Meselâ İstanbul'un Fetih tarihi için Kur'ân-ı Kerîm'den "Âherûn" kelimesi düşürülmüştür. Bunların toplamı (elif+gayn+ra+vav+nun)=1+600+200+6+50=857 çıkmaktadır ve bu tarih Hicri 857 (M. 1453) yılı olan fetih tarihidir. Ayrıca şâir Fuzûli, Kanunî Sultan Süleyman'ın Bağdat'ı fetih tarihi olan 941 H. yılı için; "Geldi burc-i evliyaya padişah-ı namdâr" mısraını tarih düşmüştür. Yine Sultan Abdülmecid'in saltanata geçişine de "Bir iki iki delik Abdülmecid oldu Melik" mısrası ile tarih düşmüşlerdir. Bütün hurûf-û hecâ denilen yirmi sekiz harfi içine alan Ebced harf tertibinde harflerin sayısal değerleri şöyledir: Ebced: Elif : 1, Ba : 2, Cim:3, Dal:4 Hevvez: He : 5, Vav : 6, Ze : 7 Hutti: Ha : 8, Tı : 9, Ya : 10 Kelemen: Kef : 20, Lam : 30, Mim : 40, Nun : 50 Se'fes: Sin : 60, Âyn : 70, Fe : 80, Sad : 90 Karaset: Kaf : 100, Rı : 200, Şın : 3002 Te : 400 Sehaz: Se 500, Hı: 600, Zel : 700, Dazığ: Dad : 800, Zı : 900, Ğaym 1000
| |
| | | Jenny Ivy Ollen
Mesaj Sayısı : 64 Mücadele Tarafı : Karanlık Sihirsel Soy : Safkan Evcil Hayvanı : Jenn Kayıt tarihi : 20/07/09
| Konu: Geri: V.Sınıflar Salı Ağus. 04, 2009 8:54 pm | |
| Akşamdı.Herkes akşam yemeğinden kalkmış, yemeğin verdiği uyuşuklukla yatakhanelerine çıkıyordu.Jenny da tam büyük salon çıkıyorduki bir ses duydu.Bir ulumaydı.Meraklanmıştı.Uluma sesinin götürdüğü yere gitti.Ama bunu bilinçli yaptığından emin olamıyordu.Sanki biri onu kontrolü altına almıştı.İçinde birazda gitme isteği vardı.Okuldan çıkmış, yasak ormana doğru gidiyordu.Gidiyordu, gidiyordu ve gidiyordu.Okuldan iyice uzaklaşmıştı ki bir çıtırtı sesi duydu.Çok uzakta değildi.İyice korkmaya başlamıştı.Asasıda yanında değildi.
''Güvendesin.Hiçbir şey olmayacak.Güvendesin.Güvendesin..''
diye geçirdi içinden kendini bu düşündüklerine inanmaya zorlayarak.
Çatırtı artık daha yakından geliyordu.Azula'nın korkusu dahada kabarmıştı.Ses gittikçe yakınlaştı, yakınlaştı ve yakınlaştı.Sonunda bu çatırtının sebebi ortaya çıktı.Bir kurtadamdı.Simsiyahtı.2.50 boylarındaydı.Tüyleri ay ışığında parlıyordu.Gözleri kıpkırmızıydı.Küçük bir hırıltı çıkararak Jenny'nin üzerine doğru yürümeye başladı.Jenny koşmak için hazırlandı.Bir yandan da asasın bir ihtimal yanında olabileceğni düşünerek ceplerini yokluyordu.Derin bir soluk alarak koşmaya başladı.Kurtadamdan yüksek bir uluma sesi duyuldu.Jenny onun peşinden geldiğini ayaklarının yere bastığı zaman çıkardığı sesten anlayabiliyordu.Uzun süre koştu.Koşmaktan ciğerleri yanmıştı.Sonunda pes edip bir ağacın arkasına saklandı.Bir yandanda soluklarının duyulmaması için çaba sarfediyordu.Kurtadam şimdi Jenny'nin saklandığı ağacın yanındaki ağacın yanında duruyor, Jenny'nin nerede olduğunu tespit etmeye çalışıyordu.Jenny'nin soluk seslerinin duyurmama çabası dahada artmıştı.Kurtadamın onun saklandığı ağaca doğru yaklaştığını hissedebiliyordu.
''Hiçbir şey olmayacak...Güvendesin.Sen dünyanın en güvenli okul sınırları içerisindesin..''
diye düşünerek kendini avutmaya çalışıyordu bir yandan.
Kurtadamın ayaksesleri artık dahada yakından geliyordu.Birden Azula'nın sevimli sesi çınladı.
''Jenny, artık uyanmalısın sabah olduuuu!!!!''
Bu sözlerden sonra rahatlamıştı.Belliki bir rüya görmüştü.Hayır hayır bi rüya olamazdı bu.Bir kabus.
Kalktı, üstüne herzamanki gibi cüppesini geçirdi, yatakhanesinden çıktı.Azula'da peşindeydi.Azula ile bir süre yürüdükten sonra ayrıldılar.
Her zamanki üşengeç haliyle aritmasi dersliğine doğru yürümeye başladı Jenny.Çıkacağı merdiven masamak sayısını düşünmemeye çalışıyordu.Düşüncelerini dün gece gördüğü rüyaya vermişti.
Aritmasi dersliğine vardığında rüyasını kafasından uzaklaştırmayı başarmıştı.Her zamanki sırasına oturdu ve profesörü beklemeye başladı.Tam uyuyacakken profesör içeri girdi.Artık ders başlıyordu.İlk önce önceki dersi hatırlamak amaçlı öğrencilere sorular sordu.Bir tür sözlüydü.Jenny kalkmadığı için memnundu.Kafasını birde bu sözlüye yoramazdı.
‘’Nümeroloji bilgilerinin gelecek veya gizli şeyler hakkında bilgi edinmeye yönelik olarak kullanılmasıyla ilgili alana ise aritmansi adı verilir.’’
diye yeni ders konusuna giriş yaptı profesör.Jenny bu dersi sever ve ilgi çekici bulurdu.Ama bu konu nedense Jenny’e pek ilginç gelmemişti.Gece gördüğü rüyayı daha ilginç bulmuştu çünkü.
‘’ Nümeroloji Okültizm’in bir dalı olup, evrenin sayısal bir kurgu içerdiğini, evrendeki hiçbir şeyin rastlantıya dayanmadığını, her şeyin sayısal bir düzen içinde meydana geldiğini varsayar ve sayılarla ilgili çalışmalarla, evrendeki ve olaylardaki gizli yasa ve ilkeleri keşfetmeyi amaçlar.
Böylece aritmansinin tanımında geçen ‘’Nümeroloji’’ kelimesininde tanımı yapmış oldu Profesör.Ama Jenny bir türlü kendini derse veremedi.Aklında hep gece gördüğü rüya vardı.Bu rüyanın anlamını çözmeliydi.Gizemli şeyleri çözmeyi çok sever ve bu konuda da iyi olurdu her zaman.
‘’ ~ İbranilerde Nümeroloji Harflere nümerik değerler verilerek harflerle sayıların ilişkilendirilmesi alanında en yoğun çalışmaları Kabalistlerin yapmışoldukları bilinmektedir. İbrani alfabesini kutsal alfabe olarak gören Kabalistlere göre İbrani alfabesinin 22 harften oluşması bir rastlantı değildir. Fenike alfabesi gibi, bu alfabenin de 22 harften oluşmasında eski Mısır'ın hermetik etkisi olduğu sanılmaktadır. ~ Araplarda Nümeroloji Aslında, Kabalistlerin 3 7 12 biçimindeki üç gruplu sistemi Yahudiler'e özgü değildir, eski Mısır, Fenike ve eski Etyopya'nın hiyeratik alfabe harflerinde ve Arap alfabesi harflerinde de uygulanmaktaydı. (Arap alfabesi de çok önceleri İbrani alfabesi harflerine denk düşen 22 harften oluşmaktaydı.) Harflere nümerik değerler vererek yapılan çalışmalar, İslam nümerolojisinde ebced hesabı ve cifr ilmi adıyla bilinir.‘’
Diye İbranilerde ve Araplarda olan nümerolojiyi açıkladı Profesör.Çoğu kişi bu dersten zevk almamış görünümündeydi.Bu günlük Jenny’de o kişilerin arasındaydı.Ayrıca bir kelime bile not alamamıştı.Kendini çok rahatsız ve huzursuz hissediyordu.Ne olurdu sanki o aptal rüyayı görmeseydi?Bu tür şeylere takılmaktan ve kafasını boş yere yormaktan nefret ediyordu.
Profesör ödevi verdi.
‘’ ~ Soru : Sayıların seslerle eşleştirilmesi hangi toplum tarafından yapılmıştır? ~ Ödev : Ebced Hesabı Araştırması’’
Jenny ödevini defterinin arkasına tüy kalemiyle çiziktirdi.Genellikle özenle yazardı ama bu genel ve sıradan bir gün değildi onun için.Aritmansi sınıfında işi bittikten sonra ruhsuz bir şekilde , Slytherinli bir kıza çarparak ve kızın ağzında kendi ismini küfürle karışmış bir şekilde duyarak, en önemlisi buna aldırmayacak kadar bitkin olarak sınıftan çıktı.
*
* | |
| | | Aqua Ashlynn Crishert
Mesaj Sayısı : 63 Doğum tarihi : 06/08/92 Yaş : 31 Mücadele Tarafı : Karanlık Yan Sihirsel Soy : SaFKann Kayıt tarihi : 26/07/09
| Konu: Geri: V.Sınıflar Cuma Ağus. 07, 2009 12:44 pm | |
| Dersliğe adımımı attığımda arkamı dönerek koşa koşa gitme isteğime hakim oldum. Ayaklarımı sürüye sürüye bir sıraya gittim ve oraya oturdum. Yapacak birşeyim yoktu bu derse girmek zorundaydım. Kendim için.. Profesör zaman kaybetmek istemiyordu ve direk derse başlamayı seçti. ''Nümeroloji bilgilerinin gelecek veya gizli şeyler hakkında bilgi edinmeye yönelik olarak kullanılmasıyla ilgili alana ise aritmansi adı verilir.'' ''E, Bunu zaten biliyorum'' diye düşündüm. Derse girmeden önce kitapları biraz karıştırırdım. Her ne kadar benden beklenmeyen bir durumsa bile.. Aynı tekdüze ses tonuyla devam etti: ''Nümeroloji Okültizm’in bir dalı olup, evrenin sayısal bir kurgu içerdiğini, evrendeki hiçbir şeyin rastlantıya dayanmadığını, her şeyin sayısal bir düzen içinde meydana geldiğini varsayar ve sayılarla ilgili çalışmalarla, evrendeki ve olaylardaki gizli yasa ve ilkeleri keşfetmeyi amaçlar.''
Yine kitabın aynısıydı. Anlaşılan ilginç bir ders olmayacaktı. Defterimi çıkardım ve yazılanları not aldım. Profesör asasıyla tahtaya vurdu ve tahtaya yazılar yazılmaya başladı. Gözlerim o kadar iyi seçmiyordu. Görmek için gözlerimi iyice kısmak zorunda kaldım. Tahtada ibranilerde ve araplarda Nümeroloji'den bahsediyordu. Defterime aynen not aldım. Şimdi defterimi elime aldım ve bir kez daha yazdıklarımı okumaya başladım. İbranilerde Nümeroloji:
Harflere nümerik değerler verilerek harflerle sayıların ilişkilendirilmesi alanında en yoğun çalışmaları Kabalistlerin yapmışoldukları bilinmektedir. İbrani alfabesini kutsal alfabe olarak gören Kabalistlere göre İbrani alfabesinin 22 harften oluşması bir rastlantı değildir. Fenike alfabesi gibi, bu alfabenin de 22 harften oluşmasında eski Mısır'ın hermetik etkisi olduğu sanılmaktadır. Araplarda Nümeroloji:Aslında, Kabalistlerin 3 7 12 biçimindeki üç gruplu sistemi Yahudiler'e özgü değildir, eski Mısır, Fenike ve eski Etyopya'nın hiyeratik alfabe harflerinde ve Arap alfabesi harflerinde de uygulanmaktaydı. (Arap alfabesi de çok önceleri İbrani alfabesi harflerine denk düşen 22 harften oluşmaktaydı.) Harflere nümerik değerler vererek yapılan çalışmalar, İslam nümerolojisinde ebced hesabı ve cifr ilmi adıyla bilinir. Okumamı bitirdiğimde defteri sıraya bıraktım. Ne berbat ve sıkıcı diye inledim. Heralde bugünlerde en sıkıldığım ders anlarından birini yaşıyordum. Tahmin ettiğim kadar da ilgimi çekmemişti bu ders. Profesör bana uyarırcasına bakıp sorusunu sordu. ''Sayıların seslerle eşleştirilmesi hangi toplum tarafından yapılmıştır?'' Neydi? Bir yerlerde okumuş olduğuma emindim. Neydi? Neydi? ''Şey..'' diye geveledim önce biraz ağzımda sonra deminki cümlelerden birini söyleyiverdim. ''Eski Mısır'da.'' Haklımıydım? Galiba.. Zil çalıp dışarı çıktığımda derin bir 'oh' çekmekten kendimi alamadım... ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Spoiler:
ÖdevEbced Hesabı Hakkında Ebced hesabı, Ebced rakamlarını kullanarak kelimelerin sayısal değerini bulmaya denir. Arap alfabesiyle yazılan bir yazıdaki harflerin sayısal değerlerinden (cifr) tarih bilgisi gibi gizlenmiş bilgileri çıkarmaya yönelik çalışma yapanlar da olmuştur. Hâdiselerin vukuu zamanının tesbiti için harflere izafe olunan kemiyete denilir. Yahut diğer bir tarif ile, bir hadiseyi tevrih için kullanılan ve rakamları harften ibaret olan bir hesaptır. Buna "hesâb-ı cümel" de denilir. Arap ebcedinin İberî ve Aramî elifbasından alındığına şüphe yoktur. Fakat Araplar, diğer Sami lisanları bilmedikleri ve Araplıklarıyla iftihar ettikleri cihetle bu sekiz kelimenin menşei hakkında hurâfî bir takım tevile giriştiler. Mesela bu kelimeden altısının (Meyden) hükümdarlarından altı kişinin adı, yahut altı şeytanın veyahut hafta günlerinin ismi olduğunu söylerler. Bizzat Arap nahivcilerinden "Müberred" ve "Seyrafi" gibi anlayışlı alimler, bu tefsir ve tevillerin hurâfî olduğunu, ebcedi teşkil eyleyen kelimelerin fi’l-asl ecnebi bulunduğunu söylemişlerdir. Sonraları bu kelimeler muska, vefk gibi şeylerde kullanılmış ve her birine adedî bir kıymet verilmiştir. Yahudilerin Uhud-ı Kadîm Tefsirinde bu harfleri bu suretle kullandıkları görülüyor Bazı yazarlar kitaplarının içindekiler bölümünde veya akrostiş gibi şiir içine tarihleri gizlemek gibi denemeler yapmışlardır.
| |
| | | | V.Sınıflar | |
|
Similar topics | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |
|